Sunday, December 20, 2009

Tak de sivik langsung!

Hari ni agak emo. Bukan emo pasal ape, emo pasal tengok umat manusia kat malaysia nih tak de sivik. Ade ke patut parking kete merata2, lagi2 kalau pegi area the curve ngn IKANO. Pihak pengurusan dah sediakan parking, gunakan la. Nak bayo duit parking setakat RM 3 tu pun nak berkira ke? Ade yang aku nampak tuh, boleh pegi alihkan kon tepi jalan utk parking kete diorg. Ape punye perangai la. Pakai kete beso boleh, nak bayo tiket parking xde duit ke? Tak paham betolla diorang ni. Dah tu, kalo sikap diorg tu tak menyusahkan org lain xpe, ini makin kasik jalan jam ngn kete2 yg berderet illegal parking kt tepi jalan. Haih..pas ni aku ingat nak tolong scratch kan la kete2 yg berderet kt tepi jalan tu. Bior padan muke diorg. Tu kalo nak marah pun, lantak la kan sape suh menyempitkan laluan dan illegal parking camtu. Kalo dah park camtu memang dengan berbesar hatinye memberi keizinan untuk dijahamkan kete tu ditepi jalan.

Hah, yang bikin jalan jam tu satu hal, ni ade lagi satu hal, org yang drive tau nak cepat je. Tak reti bersabo. dari jauh lagi dah nampak drive cam lipas kudung, selit sane selit sini. Dah tu kalo nak take over line tak reti nak bagi signal lak tu, main masuk jek. Ntah ape yang dikejarnye. Bahaya betol la. Ha..yang ni plak aku ingat nak sediakan lastik burung dalam kete, aku nak lastik driver tuh. Tak de adab memandu betol. Kadang2 aku nak sangat tgk org2 yg cam ni eksiden (aku tau tak elok mendoakan untuk keburukan org lain) pastu aku nak keluar kete and pegi cakap kat dia " ello, yg ni ke yg awak kejarkan? Bawak kete laju2 selit sane sini semata nk dpt penyakit?" pastu cakap PADAN MUKE!

Huh..tu la aku, kalo dah emo sangat memangla buruk. ntah pape ntah..

*org Malaysia memang low sivik diatas jalan raya.

3 comments:

mrs Fahmi said...

oooooooooo...agree....malaysian drivers memang sengal on the road...nak pulak kalo yg drive kete jenis yg vrooom vrooom ekzos dia...konon happening la....then duk nyelit situ sini...hishhh....kalo nak eksiden sorang² takpe gak....jgn tempias kat org lain sudah....

aNaS said...

betol tu!gerrraaammmm sgt2 ni..

Erika Anuey said...

garang sangat nihhhh..