Thursday, December 17, 2009

Lunching @ Bangsar Seafood Restaurant

Semalam, 16 December 2009 aku dan office team lunching at Bangsar Seafood. Rezeki kami sebab ade supplier nak belanje makan. Sesape yang penah pegi tempat ni mesti tau menu ape yang menarik kat sini. Butter Crab kat sini sangatla menyelerakan. Tersangatla sedap. Tapi....bukan untuk kali ni kerana mase lunch semalam sangatla mendukacitakan. Butter Crab idaman semua dah tak seperti dulu. Kurengggg..serba serbi. Mase dihidangkan pun aromanya takde menyengat sangat. Tak macam 2 thn lepas (hukhuk..punye la lama dh xpegi mkn sini). Fried bun dia pun dah kecik, pun tak besar cam dulu. Kalo cam aku yg ngh gila nak makan ni, jgn kate sepuloh 20 bijik pun tak cukup la.hehehe...

Antara menu lunch kitorg semalam adalah :


1. Chef Appetizer of the Day - ada 4 jenis makanan dalam satu pinggan besar which is aku rase yang ni je la yg agak sedap sikit.

2. Shark Fin Soup with Crab Meat - not bad la

3. Boneless Chicken with Orange Sauce and Crisp Lotus Root - rase masam sebab berperisa lemon. Pada aku tak sedap since pregnant ni tak bape suke makan ayam.

4. Garoupa Fish with Bitter Gourd and Bean Sauce - Masakan ni failed la, xsedap langsung.

5. Wok Fried Prawn with Tomatoes Sauce - Boleh tahan la, tp udang tak fresh

6. Assorted Green with Crispy Cuttle Fish - xtau la pe rase dia sebab aku tak mkn langsung yg ni.

7. Work Fried Rice with Garlic - Sedap :)

8. Black Glutinous Rice with Ice Cream - Pulut itam dia keras..aku makan ice cream je..

9. Sea Coconut with Longan - yang ni memang terbaek..hehehe sebab aku suke sea coconut.

10. Butter Crab as Additional + Fried Bun - seperti aku cakp tadi, memang dah tak best.

2 tables with 17 pax tapi itupun ade yang tak datang minus 2 org consultant yang konon2nye vege tu ( boleh ke diorg kate diorg rase bersalah nak makan tu sume, isk..isk..isk sangatla ruginye mereka2 ini).Walaupun ade yang tak datang + org yang kuat makan cam aku ni, makanan still byk yg xabes. Ape lagi walaupun tak sedap bab2 menapaw ni mesti..tapaw utk makan malam...jimat mase dan tenaga aku yang dah sememangnye tengah malas sekarang ni...hehehe...


Bawak balik umah kasik nas makan, dengan selambanye dia kate ' xsedap la. Lepas nih tak payah la B nak bawak ayang g makan sini ek'..ceh..saje je tu nak mengelak,xsedap2 pun abes licin gak crab tu dia balon...


So, lepas2 ni memang akan di blacklist la untuk makan kat sini lagi. Dengar2 ade satu restoran seafood menarik kat TTDI. Restoren Muhibbah. Boleh try la lepas ni.hehehe..sebelum kene sekat makan selama 40 hari, baik aku menggunakan mase yang ade ni utk makan sebaik mungkin. Lantakla org nak kate gemuk ke ape, yang penting makan..(heh, gemuk ke aku?)


adios...

*gambar2 tak sempat nak upload..next time la ek..



2 comments:

mrs Fahmi said...

muhibbah kitorg penah try...atas recommendation org ramai...tapi tak berapa ngam....tak tahu la kot menu yg we all order tu tak best ke ape...:s

aNaS said...

ooo..yer ker?ini pun org recommend suruh try kat sane pulak..tapi xpe,nak memuaskan hati kene g try sendiri..hehehe