Thursday, November 19, 2009

update juge akhirnya

ooohhhhh....sangatla lama tak update blog..tak de idea untuk menaip blog sebenarnye dan juge masih belom ade skill untuk menjadi seorang pencerita yang pandai bercerita.

Tak mau cerita panjang2, aku ringkaskan seringkas ringkasnye ape yang patut.

This month dah genap 8 bulan usia perkahwinan kami. Ape yang boleh dikatakan aku sgt happy dan bersyukur dengan ape yg ALLAH bagi. Suami yang penyayang, baik hati, sangat memahami,bertolak ansur, ape lagi yg aku nak semua ade pada dia walaupun kadang2 dia ni tak nak dengar kate and suke wat aku marah (utk certain things saje - tp aku yg terlebih emo sebenarnye).

Hari ni juge aku dh 20 weeks pregnant (5 bulan sudah). Alhamdulillah, sepanjang tempoh ni aku tak de sebarang alahan ataupun muntah2 seperti mana dialamai oleh sebahagian ibu2 mengandung yang lain. Cume pada peringkat awal aku asik demam2 dan juge mengalami sindrom MALAS. Sindrom malas tu masih lagi bermaharajalela sampai la sekarang nih. Yang paling best adalah sindrom malas nak pegi keje dan nasib memangla tersangat menyebelahi aku sebabnye tiap kali pegi klinik utk mintak MC bukan sehari MC yg aku dapat tapi doktor bagi 3 hari terus..wowieee sape tak suke kan boleh bersenang lenang dirumah..hehehe itulah kelebihan ibu mengandung.saye sukeee!
p/s: MC 3 hari yg aku dpt tu adalah MC yg betol2 sakit eh, sakit kepala je pun, create la some story sikit kt doktor tu, gedebuk gedebak..'oke, i bg u 3 hari MC utk rehat kat rumah', korg nak tau tak klinik mane aku pg? sms me oke ;)

Last two weeks aku and nas pegi window shopping utk barang2 baby. Kitorg ajak Pami n Nany sebagai pakar rujuk disamping pengikut setia kami si Aby merangkap mr. photographer of the day. benda pertama yang kitorg survey adalah stroller. sambil tu, survey jugak barang2 lain ; botol susu (byk jenis botol susu rupenye), babycot, tapi sepanjang hari tu kitorg totally tengok stroller je.sampaikan dah blk umh nas masih lg dok memikirkan stroller jenis ape yg nak dibeli and in his mind always appeared stroller quinny Zapp. Tu la yg menjadi perdebatan kitorg. Quinny tak banyak function, cannot recline (camane baby nak tdo?), tak de shopping basket (kalo dia nk hangkut beg botol susu baby oke la), pastu cm tak kukuh je. hmmm...aku boleh agreed quinny ni sgtla kecik bila fold dan tak makan space kt bonet kete (memandangkan bonet kete aku kecik) tapi sgt tak practical utk baby la. so until now kami masih lagi belom ade solutions utk stroller. Umi and Walid berdebat la byk mane pun still end up ngn xde solutions.

Baby is coming up. Can't wait for Him. :)

2 comments:

Half-Blood Maleh said...

4 bulan nih nak tunggu entry...welkem back..hehe..skang tunggu yg satu lagi plak..yg itu dah masuk 5 bulan..hahaha..dah ade story best pun die tak mau update..bengong..hahaha

aNaS said...

bengong?!!siot jek..