Tuesday, December 2, 2008

bila bulan tersenyum

Bulan tersenyum,korg pernah nampak bulan senyum tak?ataupun melihat seolah2 langit sedang tersenyum kat korg...bagi yg tgh sedey2 layan perasaan, mesti rasa shahdu sgt waktu tu..
pagi tadi time aku tgh breakfast kat kedai mamak dekat opis ni, tetiba abang zaman datang.."korg tgk tak bulan senyum malam tadi?"..."aaaa???bulan senyum?ape tu?"..."la, mlm td kan ade fenomena bulan senyum" then dia pun tunjuk berita kat suratkhabar tentang bulan senyum..memang cantik...kenapa la aku leh terlepas pandang fenomena ni kan..

Actually, mlm td lepas nas anta aku blk, aku ade terpandang ke langit, aku nampak cahaya yg agak terang,seperti biasa aku fikir itu mungkin kerlipan lampu kapalterbang, tapi lama2 aku pandang, aku tgk cahaya dia lain sikit drpd biasa, satu kerlipan cahaya yang terang and static pada satu tempat saje...aku fikir tu cahaya bintang, mmg aku tak tau itu kerlipan cahaya planet venus ataupun jupiter sehinggalah aku sendiri terbaca berita dalam BERITA HARIAN hari ni, dan aku google sendiri tentang fenomena ini.

Kejadian ini berlaku selama 2 hari, 1 & 2 Disember. erm, so mlm ni aku ade chance nk tgk fenomena ni sendiri..so, bagi korg2 yg terlepas peluang semalam, boleh la sama2 tunggu fenomena ini mlm ni. kejadian ni akan berlaku selepas waktu maghrib..

No comments: