Monday, May 11, 2009

migrain oh migrain

last week (sabtu) adalah hari paling tak best bg aku.migrain menyerang aku tibe2.memangla tibe2 kan,dia nk dtg xde bagi warning punye..sblm ni ade juge la saket kepala, tapi xde la terok mcm hari tu..tobat dah..pasni dh xnak marah2,tak nak pke bukan2 lagi..*en. kepala tlgla jgn bebankan saye dgn bermacam2 persoalan dan juge masaalah ok?
Rasa saket dr bgn tdo smpaila tgh mlm.tapi tghari tu sempat lg la pegi kenduri umah kazen Nas kt Bangi.terpaksa bertahan walaupun saket sbb mase ni masih xckp ngn Nas yg aku tgh saket kepala. then bila dh sampai sane, tgh mkn aku sempat cuit Nas, aku ckp pas mkn aku nk terus blk.dia tanye nape, aku jwb aku saket kepala, dh xbole thn sgt. Siyes mmg dh xbole tahan. rase nak muntah balik sume yg aku mkn tu.kt dlm kete nak tdo pun tak bole.ntahla, sejak dua menjak nih, kalo aku tdo dlm kete, bila bgn nnt sure mabuk, nak muntah bagai.so, nak elak sume tuh, aku bertahankan saje, sampai je kt umh, mmg terus cr ubat tahan sakit and tido. dengan harapan bila aku terjage nnt kepala dh oke.tapi tak jugak, bgn dari tdo sememangnye masih sakit, malah makin terok.rase macam ade batu dlm kepala. Tido xlena, pusing kanan xkene, pusing kiri lg la tak kene.
Then dia bawak pi klinik untuk amik ubat.Dr check, Dr kate aku ni stress..so Dr nasehatkan jgn terlalu banyak berfikir. kene rehat2kan kepala.blk dari klinik aku dpt nasehat free je dr Nas.dia kate aku ni terlampau emotional sgt, suke fikir bukan2 and cepat sangat naik angin, tulah antara penyebab aku migrain. so pasni dia kate jgn la cepat sgt naik angin, kalau marah tu jgn suke meleret2 and jangan suke fikir bukan2.
*baiklah en. Nas
best jugak jadik org saket nih..hari tu, aku dapat layanan kelas pertama sebagai org saket..hehehe, nak bagi 5 stars kat dia.memang terbaek and superb dia menjaga aku..*terima kaseh banyak2 sebab jage ayang eh. mmmuuaah..hehehe

No comments: